Wiskundige analyse van verkeerssituaties en -gebruikers

Wiskunde

22jan2019 10.00

Promotie

De meeste kruispunten in de stad zijn nog altijd voorrangskruispunten (zonder stoplichten), waarbij de hoofdwegen voorrang krijgen op de secundaire wegen. Prestatieanalyse van voorrangskruispunten is traditioneel gebaseerd op zogenoemde gap-acceptatiemodellen, die terug te voeren zijn op klassieke wachtrijmodellen. De basis van deze modellen is de aanname dat de beslissing van een bestuurder om de secundaire weg over te steken, afhangt van de afstand tussen twee opeenvolgende voertuigen op de hoofdweg. Abhishek analyseert aan de hand van dit model verschillende verkeerssituaties en -gebruikers.

Dhr. A. Abhishek: Stochastic Models for Unsignalized Road Traffic Intersections. Promotoren zijn prof. dr. R. Nunez Queija en prof. dr. M.R.H. Mandjes. Copromotoren zijn dr. ir. M.A.A. Boon (TU Eindhoven) en prof. dr. ir. O.J. Boxma (TU Eindhoven).

Deelname

Toegang vrij

Locatie

Gepubliceerd door  UvA Persvoorlichting